Paragin bestaat dit jaar 20 jaar

Een mooi moment om terug en vooral ook vooruit te kijken! Het is 20 jaar geleden dat Paragin

Een mooi moment om terug en vooral ook vooruit te kijken!

Het is 20 jaar geleden dat Paragin werd ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, in eerste instantie als ontwikkelaar van websites. Rond 2007 werden de eerste stappen gezet in de wereld van toetsen en examineren in het MBO. Inmiddels richt Paragin zich op het met software ondersteunen van groei en ontwikkeling van mensen en organisaties. Met softwareplatforms voor onder andere digitaal toetsen, het ondersteunen van online opleidingstrajecten, het uitvoeren van EVC- trajecten en het vormgeven van loopbaan- en talentontwikkeling, is er een brede basis om mensen te helpen het beste uit zichzelf te halen.

De afgelopen jaren hebben we een mooie groei meegemaakt. We zijn trots op onze platforms, die door de jaren heen steeds completer zijn geworden. Veiligheid en betrouwbaarheid zijn hierbij altijd heel belangrijke thema’s geweest. In dit kader is onder andere de ISO 27001 certificering behaald, nu alweer vier jaar geleden. Het team is natuurlijk gegroeid, zowel qua omvang als qua soorten functies, waardoor er bijvoorbeeld sinds een paar jaar een servicedesk voor onze klanten klaar staat. Er is veel kennis in huis die we graag delen, bijvoorbeeld op onderwijskundig gebied en over de markten waarbinnen we werken. Daarnaast proberen we te ondersteunen, enthousiasmeren én inspireren middels onze nieuwsbrief en gratis events en workshops. Naast veel nieuwe gebruikers van onze platforms, zijn we ook heel blij met de organisaties waarmee we na vele jaren nog steeds met veel plezier samenwerken.

Groeistuipen en kernwaarden

Ook de komende jaren verwachten we deze groei door te zetten. We doen ons best om te groeien op een manier die bij ons past. Dat brengt groeistuipen en groeipijnen met zich mee. Er is niet meer evenveel tijd per project als vroeger, niet iedereen weet meer alles, en er is meer interne communicatie nodig om iedereen op de hoogte te laten zijn. We willen zo goed mogelijk blijven voldoen aan de verwachtingen van mensen die soms al ruim tien jaar met ons samenwerken, wat af en toe een flinke uitdaging kan vormen omdat we nu meer op een werkdag moeten doen dan vroeger. Ook qua communicatie en mensen goed informeren brengt een grotere schaal weer nieuwe uitdagingen met zich mee. We hebben daar goede ideeën voor en werken daar al enige tijd hard aan, maar het blijven aandachtspunten naar de toekomst toe.

We blijven het belangrijk vinden dat mensen graag met ons en onze producten (blijven) werken. En dat onze kernwaarden herkenbaar blijven, of je nu advies krijgt over hoe we je kunnen ondersteunen met onze software, je een servicedesk medewerker spreekt, een van de trainingen bijwoont of belt over een factuur. Klanten mogen van ons verwachten dat ze vriendelijk te woord worden gestaan. En dat wij open, betrouwbaar en integer zijn. Of het nu gaat om veiligheid van gegevens binnen onze platforms, de dingen die besproken worden met Paragin- medewerkers of de beschikbaarheid van de software.

Kenmerkend voor Paragin is en blijft ons tariefmodel, waarbij je énkel betaalt voor daadwerkelijk gebruik en bijvoorbeeld niet voor hosting, setup, training, onze servicedesk of onderwijskundig advies. We willen graag prettig en langdurig samenwerken. Onze klanten vooruit helpen en het verschil kunnen maken. Natuurlijk middels mooie, betrouwbare en flexibele software, maar ook door een goed advies, meedenken waar nodig, en het leggen van verbindingen tussen mensen en organisaties.

Nieuwe collega’s en nieuwe workshops

In 2020 verwachten we flink te groeien qua aantal medewerkers. Onlangs is Simone er op de Servicedesk bij gekomen en per januari zijn Naziha en Stefano begonnen, twee ervaren nieuwe programmeurs. Ook zijn we bezig met uitbreiding van het team dat nieuwe klanten helpt met implementatie van de software. Wanneer een nieuwe omgeving klaar staat voor jou als klant, mooi vormgegeven in je eigen huisstijl, en je gaat aan de slag met het vullen en in gebruik nemen hiervan, dan adviseren en ondersteunen we hier bij waar mogelijk. Persoonlijk, en per mail, telefonisch en ook steeds meer via video conferencing.

Aansluitend starten vanaf februari maandelijks algemene workshops voor onze platforms RemindoToets, RemindoContent en MijnPortfolio.nl. We lichten tijdens deze bijeenkomsten telkens voor één van onze producten de (basis)functionaliteiten toe en vertellen je hoe je zo optimaal mogelijk van onze software gebruik kunt maken. Nieuwe gebruikers zijn natuurlijk welkom, maar zeker ook bestaande gebruikers die een opfrisser of wat extra ondersteuning kunnen gebruiken.
Deze trainingen worden gegeven naast de al bestaande Paragin Events, die wat bredere onderwerpen bevatten. Deze trainingen en workshops blijven kosteloos, als onderdeel van onze service naar onze klanten en partners.
Ook zullen we gaan werken aan een kennisbank binnen onze platforms, om als gebruiker makkelijke informatie over de werking en mogelijkheden van onze producten te kunnen vinden.

Nachtrust bieden en nieuwe ideeën ontwikkelen

Verder willen we kijken of we onze uptime van 99.96% (op basis van 24/7 over al onze producten) nog verder omhoog kunnen brengen, door nog meer (externe) risico’s verder uit te sluiten. Hoewel het uptime percentage al erg hoog is en we een scala aan maatregelen tegen de effecten van downtime hebben getroffen, realiseren we ons dat ook een kleine periode aan downtime enorm vervelend is voor onze klanten en gebruikers. We willen onderzoeken of we hier nog meer in kunnen betekenen.

Natuurlijk wordt er ook verder ontwikkeld aan onze software. We houden de markt scherp in de gaten, luisteren naar wensen en ideeën van onze gebruikers en combineren dit met onze eigen visie. Op deze manier besluiten we waar we het komende jaar met plezier aan gaan werken.

Er ligt met 2020 dus weer een spiksplinternieuw jaar vol mooie en uitdagende plannen op ons te wachten. We kijken er naar uit om onze ontwikkeling verder vorm te geven, waarbij we natuurlijk heel graag in contact blijven met onze bestaande klanten en partners, op een steeds grotere schaal nieuwe klanten mogen verwelkomen, en verder onderzoeken hoe we samen kunnen blijven groeien!