Paragin Events

Laden Evenementen

Afgelopen Evenementen

Evenementen Search and Views Navigation

juni 2018

Lezing: Casper Hulshof, docent en onderzoeker Universiteit Utrecht Onderwijswetenschappen

28 juni 2018, 13:15 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Onderwijs is elke dag wel in het nieuws. Of het nou gaat om onderwerpen als smartphones in de klas, Engels op de basisschool, of het belang van gymnastieklessen: iedereen heeft wel een mening over wat goed en minder goed werkt op school. Er wordt dan ook heel wat over het onderwijs beweerd. Maar klopt het allemaal wel? Zijn leerlingen van nu anders dan vroeger? Moeten leraren per se ICT gebruiken en rekening houden met de nieuwste trends op ICT-gebied? Maakt…

Meer weten »

september 2018

Training: Dat zal je leren! Hoe stel je concrete leerdoelen op?

27 september 2018, 13:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Wil je graag instructiemateriaal ontwerpen, maar vind je het lastig hoe je kunt beginnen of waar je rekening mee moet houden? Heb je moeite met het stellen van prioriteiten in de inhoud? Twijfel je wel eens of je leerdoelen wel concreet genoeg zijn? In de training ‘Dat zal je leren!’ leer je hoe je leerdoelen kunt ontwerpen, waarbij je alle belangrijke aspecten in acht neemt. In deze training leer je: hoe je prioriteiten stelt in hetgeen je aan wilt leren;…

Meer weten »

oktober 2018

Training: Toetsanalyse in RemindoToets

25 oktober 2018, 13:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

De toets is ontwikkeld, het toetsmoment gepland en de kandidaten maken de toets. De toets wordt vervolgens beoordeeld en ... klaar! Of toch niet? Na de toetsafname is er belangrijke informatie beschikbaar over de toets. Deze informatie vind je in de analysegegevens van de toets en de toetsvragen. P-, a-, rir- en rar-waarden, de Cronbachs alfa, de frequentieverdeling, wat moet je daar allemaal mee? Hoe lees je deze gegevens goed en hoe trek je daaruit conclusies over de toets en…

Meer weten »

februari 2019

Training: ‘Dat zal je leren!’ Hoe stel je concrete leerdoelen op?

28 februari, 13:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Wil je graag instructiemateriaal ontwerpen, maar vind je het lastig hoe je kunt beginnen of waar je rekening mee moet houden? Heb je moeite met het stellen van prioriteiten in de inhoud? Twijfel je wel eens of je leerdoelen wel concreet genoeg zijn? In de training ‘Dat zal je leren!’ leer je hoe je leerdoelen kunt ontwerpen, waarbij je alle belangrijke aspecten in acht neemt. In deze training leer je: hoe je prioriteiten stelt in hetgeen je aan wilt leren;…

Meer weten »

maart 2019

Training: Toetsen analyseren met Harry Molkenboer

28 maart, 13:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Master Toetsdeskundige Harry Molkenboer komt speciaal naar Nijkerk voor RemindoToets-gebruikers, om inzicht te geven in het gebruik van de toetsanalyse en de betekenis van toets- en itemindices. Vind je het soms ook nog lastig om dit juist te interpreteren? Harry legt het je heel helder uit. Hij doet dat onder meer aan de hand van verschillende voorbeelden uit RemindoToets. Zorg dat je erbij bent op donderdag 28 maart 2019 bij Paragin in Nijkerk. We starten om 13.00 uur en de training zal…

Meer weten »

april 2019

Training: Werken met een toetsmatrijs

25 april, 13:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Wat wil je meten? Dit is misschien wel de eerste vraag die je jezelf stelt wanneer je een toets gaat ontwikkelen. Daarom begint je toetscyclus met het definiëren van de inhoud die je gaat toetsen. Je maakt hiervoor een toetsmatrijs. De toetsmatrijs geeft richting aan de ontwikkeling van de toets. In de training ‘Werken met een toetsmatrijs' leer je hoe je komt tot een toetsmatrijs en hoe je deze kunt gebruiken in RemindoToets. De volgende onderwerpen komen aan bod: Doelen…

Meer weten »

juni 2019

Training: Het ontwikkelen van open vragen

6 juni, 13:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Gewoonlijk plannen we onze events op de laatste donderdag van de maand. Op 30 mei is het echter Hemelvaartsdag. De training van 30 mei is hierom doorgeschoven naar 6 juni! Open vragen, zoals bijvoorbeeld essay-vragen, worden al honderden jaren gebruikt. Ze geven kandidaten de vrijheid om zelf een antwoord te formuleren. Dat bied je als toetsmaker veel inzicht in de gedachten van de kandidaat, maar het levert ook een enorme uitdaging op. Bijvoorbeeld in het goed nakijken van de vragen.…

Meer weten »

september 2019

Training: Een veilige toetsafname

26 september, 14:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Wanneer je digitaal toetsen wilt afnemen, is veiligheid een belangrijk agendapunt. Hoe zorg je ervoor dat je examenfraude voorkomt? Het heeft veelal te maken met maatregelen die je treft voorafgaand aan de eerste toetsafname. RemindoToets biedt verschillende mogelijkheden voor het veilig afnemen van toetsen. Het juist kiezen en inzetten van deze mogelijkheden wordt een succes wanneer je dit combineert met een goede voorbereiding op de eigen locatie. In deze training geeft Roan Boer Rookhuiszen, één van de developers van RemindoToets,…

Meer weten »

oktober 2019

Training: De principes van het e-portfolio

31 oktober, 13:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Portfolio’s worden steeds vaker ingezet bij het ontwikkelen en toetsen van competenties. De student verzamelt hierbij op een systematische wijze producten/bewijzen die passen bij competenties, leerdoelen of taakomschrijvingen die vooraf worden gegeven. In deze training staan we stil bij een aantal onderwijsprincipes die vooraf gaan aan het gebruik van het e-portfolio. Die principes kunnen je sturing geven in de (software)keuzes die gemaakt worden. We staan onder anders stil bij de volgende onderwerpen: Het doel van het portfolio Het e-portfolio voor…

Meer weten »

november 2019

Training: Cesuur bepalen

28 november, 13:00 - 16:00
Paragin, Bunschoterweg 39
Nijkerk, 3861MK

Wanneer krijgt een kandidaat een voldoende en wanneer is het een onvoldoende? Die vraag is essentieel wanneer je wilt dat je toetsdoel wordt bereikt. De praktijk leert ons dat we meestal kiezen voor de grens van 55%. Heb je 55% goed beantwoord, dan is het een voldoende. Maar waar baseer je die grens op? En klopt dat wel? Kun je met 55% van de kennis in de praktijk het vak uitvoeren? Jouw beslissing over de cesuurgrens heeft grote gevolgen. Daarom…

Meer weten »
+ Exporteer Evenementen