Een blik naar boven, terug en vooruit



Feedback is één van de meest krachtige invloeden op het leren van mensen, maar de impact van feedback kan zowel positief als negatief zijn. Hoewel de bedoeling van docenten bij

Validiteit van rubrics



Het gebruik van rubrics bij het beoordelen van opdrachten is populair in ons huidige onderwijs. Een rubric zou de beoordeling van het werk van studenten enorm verbeteren en verrijken, maar

De winkel blijft open tijdens de verbouwing



Voor onderwijsinstellingen is de stap naar blended learning vaak al enige tijd geleden genomen. Voor een kleine brancheorganisatie die al jaren klassikale cursussen aanbiedt, is dat een heel ander verhaal.

Het effect van een meetschaal



De hele klas maakt een toets over de geschiedenis van Frankrijk, voor de toets kun je 100 punten halen. Marieke haalt 30 punten, Renske haalt 60 punten. Kun je dan

Harry Molkenboer: “Leer de röntgenfoto van je toets beoordelen”



“In de praktijk zie ik veel onzekerheid als het gaat om toetsanalyse en om het bepalen van cesuur. Het zijn beide veelal rekenkundige onderwerpen en dat maakt het voor veel

1 27 28 29 30 31 37